Στο φετινό Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ανακύκλωσης η συζήτηση για το μέλλον της ανακύκλωσης αυτοκινήτων ήταν σίγουρα ο πρωταγωνιστής.
Υπό την διοργάνωση της Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Βιομηχανιών Ανακύκλωσης (EuRIC) σε συνεργασία με το Βέλγο μέλος της, Denuo, το συνέδριο έλαβε χώρα στις 28 Σεπτεμβρίου στις Βρυξέλλες και συγκέντρωσε περισσότερους από 150 συμμετέχοντες.
Λαμβάνοντας υπόψη τον πρόσφατα προτεινόμενο κανονισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους (ΟΤΚΖ), η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει και ο πυρήνας της βασίζεται στη κυκλικότητα. Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ενστερνίζεται ένθερμα τις αρχές μιας κυκλικής οικονομίας, με ιδιαίτερη έμφαση στα 3R: Reusability, Recyclability, and Recoverability. Τα λόγια σημαντικών ομιλητών τόνισαν τη σημασία του νέου κανονισμού και την αξία της “πράσινης” αυτοκινητοβιομηχανίας για την οικονομία της Ε.Ε. Η ενσωμάτωση ανακυκλωμένων υλικών στην παραγωγή, ο οικολογικός σχεδιασμός και η αντιμετώπιση των κινδύνων που διατρέχουν οι ανακυκλωτές αυτοκίνητων αποτελούν κύρια στοιχεία αυτής της μετάβασης. Παράλληλα, η δυνατότητα μετασχηματισμού της ανακατασκευής εκτιμάται ότι θα αποφέρει έως και 85% μείωση στη συνολική χρήση ενέργειας και μείωση κατά 70% στις εκπομπές άνθρακα. Αξιοσημείωτα ποσοστά που δημιουργούν ελπίδες για ένα πιο βιώσιμο πλανήτη.
Σημαντικές δηλώσεις που έγιναν στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ανακύκλωσης:
«Αυτή η πράσινη μετάβαση δεν θα καθοριστεί μόνο από την ιστορική μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια, αλλά και από τη μετάβαση στο επόμενο επίπεδο αποδοτικότητας των πόρων»
– Virginijus Sinkevičius, Επίτροπος της ΕΕ για το Περιβάλλον
«Η πρόσθετη ευθύνη που παρέχεται από τον προτεινόμενο κανονισμό ELV μέσω των συστημάτων εκτεταμένης ευθύνης παραγωγού (EPR) θα πρέπει να δώσει κίνητρο για μια αποτελεσματική συνεργασία με τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Εάν όχι, η επίτευξη ορισμένων από τους φιλόδοξους στόχους που θέτει ο προτεινόμενος κανονισμός θα είναι αδύνατη. Αυτό απαιτεί ισχυρή συλλογικότητα στο Συμβούλιο των μελλοντικών συλλογικών προγραμμάτων EPR»
– Olivier François, Πρόεδρος της EuRIC
«Η κυκλικότητα των οχημάτων έχει μετακινηθεί στο κέντρο του σκοπού της Volvo Cars»
– Ragnar Crona, Διευθυντής Κυκλικής Οικονομίας στη Volvo Cars
«Αναμένουμε ότι η παγκόσμια αγορά ανακατασκευής θα διπλασιαστεί μεταξύ 2023 και 2030»
– Kris Van der Plas, Επικεφαλής Δημοσίων Υποθέσεων της LKQ Europe
Εν κατακλείδι, το συνέδριο αναδεικνύει την ανάγκη για συνεργασία μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανίας, ανακυκλωτών, και των ρυθμιστικών αρχών, προκειμένου να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι στόχοι που θέτει ο νέος κανονισμός για τη βιώσιμη ανακύκλωση αυτοκινήτων.
Αυτή η πράσινη μετάβαση απαιτεί συλλογική προσπάθεια και δέσμευση προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον.